۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۷

کاظمی نسب:

سيزدهمين جشنواره علوم و هنرهای قرآنی در مشهد برگزار می‌شود

سيزدهمين جشنواره علوم و هنرهای قرآنی در مشهد برگزار می‌شود

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سیزدهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی با با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنرهای قرآنی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد تقی کاظمی‌‌نسب ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری سیزدهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی استان خبر داد و ابراز کرد: اختتامیه این جشنواره  در دهه فجر امسال برگزار می‌شود و  آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره 20 بهمن ماه خواهد بود.
 
معاون قرآن و عترت اداره کل ارشاد خراسان رضوی به اهداف اصلی برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: تحقق منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه قرآن و عترت، توسعه مشارکت جوانان و نوجوانان در فعالیت‌ها و هنرهای قرآنی، گسترش درک عمومی جامعه از معارف جذاب و معنوی قرآن، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در میان اقشار تاثیرگذار، تولید آثار فاخر قرآنی و کشف، جذب و معرفی استعداد‌های فعال در حوزه علوم و هنرهای قرآنی از مهمترین اهداف آن است.
 
کاظمی نسب افزود: پژوهش‌های قرآنی با موضوع ارائه الگوی جامع و راهکارهای اجرایی عنوان آرمان‌شهر و محله نمونه شهری بر اساس آیات و روایات و خوشنویسی آیات قرآن کریم از جمله محورها و موضوعات این جشنواره محسوب می‌شود.
 
وی عنوان کرد: شعر و داستان کوتاه بر اساس مفاهیم قرآن، تصویرسازی قصه‌های قرآنی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم نیز از دیگر محورها و موضوعات سیزدهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی است که  در دو رده سنی زیر 15 و بالای 15 سال برگزار خواهد شد.
 
معاون قرآن و عترت اداره کل ارشاد خراسان رضوی به اعلام فراخوان سیزدهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی استان اشاره کرد و افزود:  فرخوان این جشنواره از ماه رمضان اعلام شده و علاقمندان می توانند آثار خود را تا 20 بهمن‌ماه امسال به دبیرخانه جشنواره  به نشانی مشهد، خیابان صاحب‌الزمان(عج)، صاحب‌الزمان 14، مجتمع فرهنگی هنری صاحب‌الزمان(عج)، معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ارسال کنند.
 
وی به برگزاری این جشنواره در دو مرحله شهرستانی و استانی اشاره کرد و گفت: مرحله شهرستانی جشنواره در شش شهرستان گناباد، فریمان، کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و خواف برگزار شده و دیگر شهرستان های استان هم این جشنواره را تا بهمن ماه برگزار می کنند.

معاون قرآن و عترت اداره کل ارشاد خراسان رضوی ابراز کرد: برگزیدگان مرحله شهرستانی برای رقابت با یکدیگر به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

کد خبر 2387190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha